Flexibility

Kişiye Özel Egzersizler

Fiziksel aktivitenin, özellikle de düzenli yapıldığında, gerek fiziksel gerekse ruhsal sağlığa yararlarını gösteren çok sayıda bilimsel çalışma mevcuttur.

Fiziksel aktivite programları pek çok hastalığın ve semptomlarının tedavisinde, hastalığa bağlı komplikasyonların önlenmesinde ve hastalık sürecinin bedene ilişkin kalıcı hasar bırakmasının engellenmesinde son derece etkilidir. ,

Bu olumlu etkileri aşağıdaki gibi sınıflayabiliriz:

1. Kas gücü ve  fiziksel aktivite toleransında (kondisyon ve dayanıklılık) artış

2.     Kas-eklem kontrolünü arttırarak stabilitenin ve dengenin sağlanması, özellikle yaşlı bireylerde düşmelerin önlenmesi

3.     Kalp -damar  hastalık oranlarında azalma

4.     Kronik yorgunlukta azalma

5.     Düzenli fiziksel aktivite yapan bireyler, sigara bağımlılığından kurtulma konusunda aktif olmayan bireylerden daha başarılıdırlar.

6.     İnsülin aktivitesinin kontrolünü sağlayarak diyabetin ve kan şekerinin kontrolüne yardımcı olur

7.     Kan basıncı ve kan lipid (yağ) düzeylerinde normalleşme

8.     Kemik yoğunluğunda artış sağlar, osteoporoz  riskini azaltır

9.     Uyku süresini ve kalitesini iyileştirir

10.     Kaygı ve depresyon tablosunu yatıştırır

11.     Bağırsak aktivitesi düzenlenir, kabızlık azalır

12.     Metabolizmayı hızlandırır ve kilo alımını önler

13.     Uzun vadede bilişsel fonksiyonlar ve motor kontrol, buna bağlı olarak özgüven artar,  demans (Unutkanlık) azalır

14.     Kadınlarda menopoza girme başlangıç yaşını geciktirir, menopozun olumsuz etkilerinin hafifletilmesinde yardımcıdır

15.     Yetişkinlerde sağlıklı cinsel aktivite üzerinde olumlu etkileri vardır

16.     Kendini iyi hissetme ve mutluluk oluşturur, depresyon ve anksiyete ile başa çıkma gücünü arttırır

17.     Vücut direnci artar ve enfeksiyonlara karşı koruma gelişir

18.     Kanser gelişim riskini azaltır ve kansere karşı koruma sağlar

19.     Yaşam kalitesi artar, sosyal ve kültürel aktivitelere katılım artar

Fiziksel aktivitenin, istenilen etkilerinin açığa çıkabilmesi için düzenli olarak yapılması gerekmektedir.  Haftada 3-4 kez yapılan, 30-60 dakikalık orta şiddette fiziksel aktivite bile genellikle sağlığımız üzerinde olumlu etkileri açığa çıkarmaya yeterlidir.

Afyon Fizyoterapist Fizyoneva Thetahealing Bilinçaltı Terapi

Fizyoterapi Danışma Merkezi