Osteopati : Vücudunuzun Kendini İyileştirmesine İzin Verin

Yunanca osteon (kemik) ve pathos (acı çekmek) kelimelerinin birleşmesinden alan osteopati; ellerin kullanıldığı ve danışana bütüncül bakış açısıyla yaklaşılan tıbbi bir bilim dalıdır. Osteopati’de tedavi edilen danışana herhangi bir cerrahi müdahalede bulunulmadan, yalnızca çeşitli el teknikleri vasıtasıyla uygulama gerçekleştirilir.

Kas iskelet sistemine bağlı dolaşım, sindirim, solunum, sinir sistemi ve organlardaki bozuklukların yanı sıra; omurga ve eklem ağrılarının yok edilmesini sağlayan tedavi metotlarıda kullanılır.

Osteopati ülkemizde henüz yeni tanınmaya başlayan bir yöntem demek yanlış olmaz. Doğal bir tedavi veya terapi yöntemi olan Osteopati, danışanın vücuduna çeşitli uyarılar gönderilmesiyle gerçekleşir. Gönderilen bu uyarılar tamamen el ile dokunun üzerinden uygulanır. Danışana gönderilen bu uyarılar ile vücudun gerçek hareketini bularak kendi kendini iyileştirmesi sağlanır.

NASIL OSTEOPAT OLUNUR?

OSTEOPATİYİ KİMLER UYGULAR?

Fizyoterapistler ve hekimler, bu tedaviyi ve yöntemlerini kullanabilmek için çeşitli eğitimlerden geçerek bir sınava tabi tutulurlar. Bu eğitim süresi ülkemizde 5 yıl sürmektedir. Bazı üniversitelerde bu eğitim süresi 4 yıl olarakta belirlenmektedir. Bu eğitim süresini başarıyla tamamlayan fizyoterapistler Osteopati Uzmanı yani bir diğer adıyla ‘Osteopat’ ünvanını alırlar.

Osteopati ülkemizde ve dünyada bu alanda eğitim almış fizyoterapist ve hekimler tarafından uygulanmaktadır. Gelişmiş ülkelerde danışanların direk osteopat ile çalışabilmesi mümkündür. Bu kurallar ülke mevzuatlarına göre değişiklik gösterebilmektedir. Osteopati alanında çalışan uzmanlar, teşhis ve tanısı hekim tarafından koyulmuş olan danışana yönelik efektif kararlar alarak problemlerin kaynağına inerler ve sorunları ortadan kaldırabilirler. Rahatsızlığın kaynağına inerken vücudu bir bütün olarak düşünürler ve bedene dair tüm hareket sistemini hesaba katarlar. Tamamen el yordamıyla çalışırlar. Sağlığın bir bütün olduğunu bilirler. Bunun içinde mutlaka multidisipliner çalışırlar.

OSTEOPATİYİ FARKLI KILAN NEDİR?

Vücuttaki ağrılar, ağrının gerçekleştiği bölgeden farklı bir uzuvdan kaynaklanıyor olabilir. Osteopati ağrınızın gerçek nedenini ortaya çıkarmada kullanılan bir tekniktir. Örneğin; sırttaki veya boyundakibir ağrı, herhangi bir iç organdaki sorundan kaynaklanabilir. Omzu ağrıyan bir danışanın gerçek problemi karaciğerinde olabilir. Veya sırtı ağrıyan bir bireyin problemi omurgada ki bir eklemde olabilir, ya da dirseği ağrıyan bir kişinin problemi parmağında olabilir. Kafatasındaki kemiklerde oluşan problemler, kulak ağrılarına neden olabilir. Osteopati bilimi, insan bedenini bütün olarak ele alarak vücuttaki aksamaların asıl kaynağına ulaşır. Bu tedavi biçimi kas iskelet sistemlerine bağlı problemlerin giderilmesini amaçlar.

Osteopati; danışanın yitirdiği vücut esnekliğinin geri kazandırılmasını, hareketlerdeki kısıtlamaların yok edilmesini, vücutta stres ve çeşitli sebeplerden oluşan gerginliklerin ortadan kaldırılmasını sağlayarak danışanın yaşam standardını yükseltir.

OSTEOPATİ YÖNTEMLERİ NELERDİR?

Tedavinin esas aldığı 3 adet yöntem bulunur.

1. Paryetal Osteopati:

Kas iskelet sistemlerinin tedavisinde kullanılır. Vücuttaki kemiklerin, eklemlerin, kasların ve bağların tedavisini kapsar. Hareketlerdeki kısıtlamaların ortadan kaldırılması, eklemlerdeki kan akışının sağlanması ve ağrıların yok edilmesi bu tedavi yöntemiyle gerçekleşir.

2. Cranial Osteopati:

Kafatasında bulunan eklem ve kemiklere yapılacak manuel dediğimiz el uyarıları ile stres ve gerginliğin ortadan kalkması sağlanır. Dolaylı yoldan iyileştirici sinir sistemlerinin aktifleştirilmesi sağlanıyor denilebilir.

3. Visseral Osteopati:

İç organları ve onları ve onları tutan bağları kapsayan yöntemdir. Sindirim, solunum, dolaşım, üreme gibi sistemlerdeki ağrıların tedavi edilmesini sağlar. İç organlardaki ufak değişiklikler bile doğal akışın aksamasına neden olur. Bu yöntem iç organlardaki aksamaların giderilmesine de katkı sağlar. Bu metotta yine hareket sistemi baz alınır. Her organını kendine göre ve birbiri içerisinde hareket paternleri vardır ve bu hareket akışı, ahengi bozulduğu zaman bahsi geçen şikayetler oluşabilir. Osteopat bu yöntem ile bu hareket ahengini düzenlemeye çalışır. Osteopatinin bu uygulama teknikleride osteopati nasıl uygulanır sorusunun kısa bir cevabı olarak ifade edilebilir.

KİMLERE UYGULANIR?

• Omurga rahatsızlıklarını iyileştirmede,

• Bel ve boyun ağrılarını iyileştirmede,

• Denge ve duruş bozukluklarını düzeltmede,

• Genel vücut ağrılarında,

• Omuz ve kalça eklemlerinde yaşanan problemleri düzeltmede manuel dediğimiz el yordamıyla uygulanır.

Osteopati, her ne kadar büyük oranda etkili bir alternatif uygulama yöntemi olarak kabul edilse de, bazı sağlık sorunlarına sahip olanlar için uygun olmayabilir. Örneğin, kemik zayıflığı, enfeksiyonlar, kanama bozuklukları, kanser gibi durumlar için osteopati kullanımı önerilmez. Bu nedenle, osteopati tedavisi almaya karar verenler, öncelikle uzman bir hekime danışmalıdır.