KADIN SAĞLIĞI FİZYOTEARPİSİ

KADIN SAĞLIĞI FİZYOTERAPİSİ NEDİR?

Kadın sağlığı fizyoterapisi, kadınlarda görülebilecek sağlık problemlerinde, hamilelik döneminde ve sağlıklı kadın bireylerde kişiye özgü planlanıp uygulanan uygulama yöntemlerini içeren bir fizyoterapi alanıdır.

Kadın sağlığı fizyoterapisti, danışanlarını değerlendirerek, uygulama programının amaçlarını belirleyerek ve uygun metodları açıklayarak ve öğreterek uygulama programına başlar. Uygulama süresi boyunca danışanın değişimleri ve diğer etmenleri göz önünde bulundurarak programda değişiklikler yapabilir.

Kadın sağlığı fizyoterapisi, kadınların hayat boyu ihtiyaç duyabilecekleri fizyoterapi ve rehabilitasyon dalı olarak varlığını sürdürmektedir. Kadın sağlığı fizyoterapisti, eğitimci, klinik uygulayıcı, danışman, araştırmacı ve yönetici rollerinde görev alabilir.

KADIN SAĞLIĞI FİZYOTERAPİSİ HANGİ DURUMLARDA UYGULANIR?

Kadın sağlığı fizyoterapisi, kadınlarda aşağıdaki durumlarda uygulanabilir:

• Hamilelik ve doğum sonrası konular: Gebelikte ortaya çıkan sırt ağrısı, pelvik ağrı, karın kaslarında zayıflık, postüral değişiklikler, karpal tünel sendromu gibi problemlerin önlenmesi veya tedavisi; doğum öncesi ve sonrası egzersizler; normal ve kolay bir doğuma hazırlık; doğum sonrası rehabilitasyon; emzirme eğitimi,

• İdrar kaçırma: Mesane kontrolünü sağlayan kasların zayıflığı veya hasarı sonucu ortaya çıkan idrar kaçırma probleminin değerlendirilmesi ve problemin giderilmesi, pelvik taban kaslarını güçlendirmek için egzersizler,

• Pelvik taban ağrısı: Pelvik taban kaslarında spazm veya gerginlik sonucu ortaya çıkan pelvik taban ağrısının değerlendirilmesi ve problemlerin giderilmesi; manuel terapi; gevşeme teknikleri,

• Vajinal ağrı: Vajinada hassasiyet veya ağrıya neden olan tanısı konmuş durumların değerlendirilmesi ve problemin giderilmesi,

• Ağrılı mesane sendromu: Mesanede kronik ağrı veya sıkışma hissine neden olan tanısı konmuş bir durumun değerlendirilmesi ve problemin giderilmesi için gerekli çalışmaların yapılması, mesane eğitimi,

• Bağırsak fonksiyon bozukluğu: Kabızlık veya dışkılama güçlüğü gibi tanısı konmuş bağırsak fonksiyon bozukluklarının değerlendirilmesi ve problemin giderilmesi; bağırsak eğitimi,

• Osteoporoz: Kemik yoğunluğunun azalması sonucu ortaya çıkan kemik erimesinin önlenmesi ve kemik sağlığı için egzersizler; postür eğitimi; düşme riskini azaltma;

• Meme cerrahisi sonrası rehabilitasyon: Meme kanseri veya diğer nedenlerle meme cerrahisi geçiren kadınlarda ortaya çıkan ağrı, ödem, hareket kısıtlılığı, yara iyileşmesi gibi problemlerin değerlendirilmesi ; manuel lenf drenajı; egzersizler;

• Lenfödem: Lenf sisteminin bozulması sonucu vücudun bir bölgesinde sıvı birikmesi ve şişlik oluşması durumunun değerlendirilmesi ; manuel lenf drenajı; kompresyon bandajı veya giysileri; egzersizler;

• Kadın ve erkek sağlığı: Cinsel işlev bozuklukları, menopoz, andropoz gibi kadın ve erkek sağlığı ile ilgili konularda danışmanlık hizmetleri; pelvik taban kaslarını güçlendirmek için egzersizler.

• Kadın sağlığı fizyoterapisi, kadınların yaşam kalitesini artırmak için önemli bir rol oynar. Kadın sağlığı fizyoterapisti ile iletişime geçerek kendinize uygun bir uygulama programı oluşturabilirsiniz.

• Sağlıklı ve mutlu günler dileriz.